Mirabilia

Théâtre de l'Orangerie
 July 2- September 27

Post Facebook THE GARDEN'S  SECRETS
Can you tell what the Calycanthus occidentalis flowers smell like? Discover them near the pine trees

Radio Lac

WELCOME BACK !
Learn more HERE...
EVENTS
This summer rhymes with concerts!
Live from the CJBG's lawn!
Every Wednesday and Friday
From July 6 to August 28
From garden to garden with the BM - 4th edition
Join the Mobithèque near the Temperate Grenhouse
From July 15 to July 26
EXHIBITIONS
Botanica - invasive neophytes
BOTANICA: The rise of invasive neophytes
Plane tree Walkway
From June 13 to October 18
Carl von Martius Exhibition
Carl von Martius: discovering tropical biodiversity
In the CJBG Library
Until Decembre 24th
FAMILY ACTIVITIES
Hors-murs bibliothèque - Martius
The Library heads outside
Come and learn more about Martius!
On the library's doorsteps
July 29, August 5, 12 and 19 from noon to 4pm
Extraordinary Trails
The extraordinary Trails
A new historical fiction
Join the adventure HERE!
Botany Cultural Trail
The "Botany" Cultural Trail
To discover the botany in Geneva since the 18th century
The visit begins HERE!
GUIDED TOURS
All guided tours are cancelled until further notice. Thank you for your understanding.
VISIT THE GREENHOUSES
tropical greenhouse
Presentation of the tropical greenhouse (run time: 1'30)
For your safety, please follow the instructions in effect

WelcomeScientific Activities ResearchersD. Aeschimann

David Aeschimann

Aeschimann

Chercheur associé, Dr. ès Sc.

Flores régionale, suisse et alpine
Floristique et taxonomie

AESCHIMANN, D. (2015). Ce qu’il faut retenir d’essentiel à propos de la flore des Alpes. Mém. Soc. Bot. Genève 4: 11-21.

AESCHIMANN, D., N. RASOLOFO & J.-P. THEURILLAT (2013). Analyse de la flore des Alpes. 5 : milieux et phytosociologie. Candollea 68 : 5-27.

LAUBER, K., G. WAGNER, A. GYGAX, D. AESCHIMANN & B. BÄUMLER (2012). Application mobile Flora Helvetica version 1.0 pour smartphones et tablettes, sous Apple iOS et Google Android [Ressource électronique]. Bern : Haupt ; Genève : Conservatoire et Jardin botaniques de la Ville de Genève. URL: http://www.flora-helvetica.ch/fr/app.html

AESCHIMANN, D., N. RASOLOFO & J.-P. THEURILLAT (2012b). Analyse de la flore des Alpes. 4 : écologie. Candollea 67 : 193-219.

AESCHIMANN, D., N. RASOLOFO & J.-P. THEURILLAT (2012a). Analyse de la flore des Alpes. 3 : biologie et phénologie. Candollea 67 : 5-21.

AESCHIMANN, D., N. RASOLOFO & J.-P. THEURILLAT (2011b). Analyse de la flore des Alpes. 2 : biodiversité et chorologie. Candollea 66 : 225-253.

AESCHIMANN, D., N. RASOLOFO & J.-P. THEURILLAT (2011a). Analyse de la flore des Alpes. 1 : historique et biodiversité. Candollea 66 : 27-55.

AESCHIMANN, D. & H. M. BURDET (2005a). Flore de la Suisse et des territoires limitrophes. Le Nouveau Binz. Ed. 3. Haupt, Berne, LXXI + 603 pp.

AESCHIMANN, D. & C. HEITZ (2005b). Index synonymique de la Flore de Suisse et territoires limitrophes (ISFS). Ed. 2. CRSF, Genève, 323 pp.

LANDOLT, E., D. AESCHIMANN, B. BÄUMLER & N. RASOLOFO (2015). Notre flore alpine. Un guide botanique pour randonneurs et alpinistes. Ed. 5. CAS, Berne, 359 pp. + 136 planches en couleurs.

LANDOLT, E., D. AESCHIMANN, B. BÄUMLER & N. RASOLOFO (2015). Unsere Alpenflora. Ein Pflanzenführer für Wanderer und Bergsteiger. 9. Aufl. SAC, Bern, 351 S. + 136 Bildtafeln.

AESCHIMANN, D. & al. (2004). Flora alpina. Haupt, Belin & Zanichelli, Bern, Paris & Bologna, 3 vol.

AESCHIMANN, D. & al. (1997). Projet pour une Flore des Alpes. In: Actes Coll. Ecol. Biogéogr. Alpines 1990. Rev. Valdôtaine Hist. Nat. Suppl. 48: 73-80.

AESCHIMANN, D. & al. (1993a). Le zone umide del parco naturale regionale del Mont Avic (Champdépraz, Valle d'Aosta). Giorn. Bot. Ital. 127(3): 576.

AESCHIMANN, D. & al. (1993b). Segnalazioni floristiche valdostane: 119-120. Rev. Valdôtaine Hist. Nat. 46: 163-164.

AESCHIMANN, D. & al. (1991).Segnalazioni floristiche valdostane: 75-76. Rev. Valdôtaine Hist. Nat. 45: 114-115.

PALESE, R. & D. AESCHIMANN (1990). Nomenclature moderne, texte complémentaire et index. In: Bonnier, G. & R. Douin, La Grande Flore en couleurs de Gaston Bonnier: France, Suisse, Belgique et pays voisins. Rééd. Belin, Paris, 5 vol.

THEURILLAT, J.-P. & D. AESCHIMANN (1985). Arabis scabra All. (Brassicaceae): nouveau pour la Suisse. Candollea 40: 341-346.

AESCHIMANN, D. (1985a). Etude biosystématique du Silene vulgaris s.l. (Caryophyllaceae) dans le domaine alpin. Cartes de distribution. Candollea 40: 57-65.

AESCHIMANN, D. (1985b). Etude biosystématique du Silene vulgaris s.l. (Caryophyllaceae) dans le domaine alpin. Essai d'interprétation évolutif et propositions taxonomiques. Candollea 40: 67-98.

AESCHIMANN, D. (1984). Etude biosystématique du Silene vulgaris s.l. (Caryophyllaceae) dans le domaine alpin. Traitement numérique des populations des Alpes et de quelques chaînes voisines. Candollea 39: 399-415.

AESCHIMANN, D. (1983a). Etude biosystématique du Silene vulgaris s.l. (Caryophyllaceae) dans le domaine alpin. Traitement numérique des populations des Alpes occidentales et de la Bourgogne. Candollea 38: 155-202.

AESCHIMANN, D. (1983b). Le Silene vulgaris s.l. (Caryophyllaceae), évolution vers une mauvaise herbe. Candollea 38: 575-617.

BOCQUET, G. & AESCHIMANN, D. (1981). Une modification de la classification des formes biologiques d'Ellenberg & Mueller-Dombois. Candollea 36: 271-278.

AESCHIMANN, D. & G. BOCQUET (1980a). Allorhizie et homorhizie, une reconsidération des définitions et de la terminologie. Candollea 35: 19-35.

AESCHIMANN, D. & G. BOCQUET (1980b). Les types biologiques du Silene vulgaris s.l. Candollea 35: 451-495.